tirsdag 14. oktober 2008

14. Oktober ”Akseptert for evig”

Siden du er elsket for evig og tilgitt for evig – ja da har du kanskje ikke så store problem å forstå at du også er akseptert for evig. Det å være akseptert av Gud er nemlig basert på et juridisk faktum. Når Jesus vant en evig forløsning og renset sitt folk med sitt blod, godtok Jehova Jesu Kristi offer og valgte å akseptere dem som aksepterte Hans sønn.

Så lenge du tror på Jesus er du altså akseptert av Gud. Men hvor lenge varer denne tilstanden? I Joh 10:27-29 sier Jesus noe revolusjonerende. Han sier: ”Mine får hører min røst, jeg kjenner dem, og de følger meg. Og jeg gir dem evig liv, de skal aldri i evighet gå fortapt, og ingen skal rive dem ut av min hånd. Min Far, som har gitt meg dem, er større enn alle, og ingen kan rive dem ut av min Fars hånd”. Du er altså akseptert av Gud så lenge du er i Guds og Jesu hånd. Det revolusjonerende faktum er at INGEN kan rive deg ut av denne hånden – INGEN!

Når du og jeg forstår at det å være akseptert av Gud ikke har med mine og dine ferdigheter å gjøre, men kun at vi aksepterer Jesus Kristus, faller vi til ro. Vi forstår at vi er elsket. Vi forstår at vi er tilgitt. Vi forstår at vi er aksepterte ALT på grunn av hva Jesus har gjort for oss!

Noen vil nok anklage meg for å lære bort doktrinen ”en gang frelst – alltid frelst”. Vel, det stemmer ikke. Den som velger å ikke lenger akseptere Jesus – han eller hun mister selvfølgelig sin aksept fra Gud. MEN det jeg underviser deg er at så lenge du har valgt å tro på Jesus – ja da forblir du akseptert av Gud. Evig akseptert.

I dag oppmuntrer jeg deg til å nyte dagen. Nyt av at du er akseptert av den høyeste Gud og at denne aksepten gjelder for evig og alltid.

Ingen kommentarer: