onsdag 8. oktober 2008

8. Oktober ”Elsket for evig”.

Det er deilig å tilhøre Jehova. Bibelen sier ”Lykkelige er de som har Jehova til sin Gud” (Salme 33:12). Jeg må ærlig og oppriktig si at jeg er lykkelig når jeg tenker på hva det innebærer det å ha Jehova som Gud.

Det å ha Jehova som Gud gjør meg lykkelig på flere en èn måte, men en hovedårsak til min lykkelige tilstand er at Jehova ER kjærligheten personifisert (1.Joh.4:8). Det faktum at Han er kjærlighet og at jeg tilhører Ham, gjør at Hans kjærlighet når meg hver eneste dag, ja like inn i evighetens tidsalder.

Jeg er altså ”elsket for evig”. Guds egen natur er årsaken til dette faktum. Det beror altså ikke på min dyktighet eller hvor mye jeg ber, leser og går på møter. Nei, Guds kjærlighet til meg bygges ene og alene på Hans natur. Gud elsker meg fordi Han ikke kan la være. Hadde han sluttet å elske meg, hadde han sluttet å være Gud, fordi Gud er kjærlighet.

I dag vil jeg at du skal meditere på at du er ”elsket for evig”. Se at Gud er evig og at Hans kjærlighet mot deg er likeså. Drikk inn denne sannhet, boltre deg i denne sannhet og du skal se at livet ditt blir lyst, lett og enkelt.

Ingen kommentarer: