fredag 14. september 2007

24 Juli "Full av Renhet"

Som mann er jeg ikke så veldig interessert i diamanter. Det samme kan nok ikke sies om min kone. For henne representerer diamanter noe eksklusivt, verdifullt og vakkert. For meg representerer det kun utgifter…

Vel, spøk til side. Diamanter er faktisk noe av det mest eksklusive, verdifulle og vakreste vi har på jorden. Selv jeg er enig i det. Men, som kristen har vi ikke bare jordisk skjønnhet for øye, men Bibelen oppfordrer oss til å ”rette blikket mot det som er der oppe” (Kol.3:2). Det var derfor passende når en bekjent av meg lagde denne sangteksten om det vakreste hun visste. Sangteksten var som følger:

”Jesus; Du er min Edelsten. Jesus; Strålende hvit og Ren. Jesus; Takk at Du er min Venn. Jesus; Kom snart igjen. Dine øyne er som Solen. Dypt i Dem, jeg kan se Du elsker meg. Deg jeg elsker fremfor noen, for Du gav Ditt liv for meg”.

Jesus overgår diamanter i skjønnhet. Han overgår diamanter i verdi og renhet. Han er ”strålende hvit og ren”. Han er tvers igjennom perfekt. Åp 1:14-16 beskriver nemlig den oppstandene Jesus slik: ”Hans hode og hår var hvitt som hvit ull, som snø, og hans øyne som en ildslue. Hans føtter var lik skinnende kobber, som om de var glødet i en ovn. Og hans røst var som bruset av vannmasser. I sin høyre hånd hadde han sju stjerner og av hans munn gikk det ut et tveegget, skarpt sverd. Og hans ansikt var som solen når den skinner i sin kraft”.

Matt 6:19-20 sier oss noe interessant: ”Samle dere ikke skatter på jorden, hvor møll og rust tærer, og hvor tyver bryter inn og stjeler. Men samle dere skatter i himmelen, der verken møll eller rust tærer, og tyver ikke bryter inn og stjeler.

I dag oppfordrer jeg deg til å gjenfinne din skatt. ”For hvor din skatt er, der vil også ditt hjerte være” (Matt.6:21)

Jesus er din og du er Hans. Glem aldri det.

Ha en bedårende dag.

Ingen kommentarer: