torsdag 16. januar 2014

Jeg tror på Jesus, derfor betyr det ikke noe hvilken kirke jeg går i

Denne tanke er svært utbredt. Det spiller ingen rolle hvilket kirkesamfunn man er medlem av bare man tror på Jesus.

Vel, det å tro på Jesus er å tro på ALT hva Jesus sa, gjorde og lærte.

Man kan ikke si at man tror på Jesus og SAMTIDIG tro på eller praktisere løgn (1.Joh.2:3-5).

Jesus sier: "Mange skal si til meg på den dag: Herre - Herre. Har vi ikke gjort mange kraftige gjerninger i ditt navn? Men jeg skal svare dem og si: Jeg har aldri kjent dere".

Men hvem har han kjent? Med andre ord; Hvem godkjenner han? Jo, Jesus sier: "Ikke alle som sier til meg Herre Herre skal komme inn i himlenes Rike, men bare de som gjør min himmelske Fars vilje"(Matt.7:21)

Som du ser er du helt nødt til å gå i en menighet som vet hva Guds vilje er og som får deg til å praktisere denne viljen i livet ditt.

Ingen kommentarer: