onsdag 29. januar 2014

Kjør ikke slalåm

I går hadde jeg bibelstudie med en åpen, ærlig og bibeltroende mann. Han var fra et annet kirkesamfunn og var litt frustrert over at hans kirke ikke praktiserte Bibelen i alle ting.

Etter 3 timers studie så han på meg og sa: "Hm…nå skjønner jeg…. Det er viktig at vi ikke kjører slalåm i Guds Ord".

Han hadde helt rett. Vi kan ikke kjører slalåm i Ordet. Vi kan heller ikke kjøre Utfor eller Hopp.

Jesus sier: Den som blir i mitt Ord er virkelig min disippel (Joh.8:31) og Paulus sier om de falske kristne at de tar seg lærere i mengdevis og forkynner det som klør i øret (2.Tim.4:3).

La oss gjerne praktisere de Alpine grenene, men la oss gjøre det på snø. Når det kommer til Bibelen er vi helt nødt til å behandle Guds Ord som inspirert av Jehova selv. Et ord som er levende og tveegget, full av kraft til å kløyve ånd og sjel, marg og bein. Ord som istandsetter, irettesetter og setter alt i sin rette skikk.  Et Sannhets Ord vi aldri kan kjøre slalåm igjennom.
(Salme 119:160, Joh.17:17, 2.Tim.3:16-17, Hebr.4:12)

Ingen kommentarer: