mandag 3. november 2014

Hvem liker du å være med?

I dag var jeg med barna mine på "trening". Deltar de i sport? Både ja og nei. Du forstår i menigheten er det noen som trener innebandy og volleyball for kosens del. Noen andre har meldt på et fotball lag i bedriftserien.

Til tross for at bedriftslaget konkurrerer, finnes det ikke konkurranseånd i laget. Det er litt spesielt synes jeg. Med en bakgrunn som fotballtrener vet jeg at det nesten er umulig å spille uten å klage på dommer, bli irritert på med og motspillere og å ty til tjuvtriks bare for å vinne. Å overvære den tredje kampen på rad UTEN noe annet enn vennlighet, mildhet og ros var en litt positiv absurd opplevelse. Jeg må virkelig si at jeg var stolt av brødrene som reflekterte Guds natur.

Etter kampen (de vant 10-2 for de som lurer og har fremdeles ikke tapt en eneste kamp for den delen), dro jeg videre til innebandy og volleyball treningen. Her møtes folk i alle aldre og av begge kjønn.  Stemningen var like fantastisk her. Latter, ros, mildhet, omsorg, frihet og glede preget treffet. Den samme refleksjonen av deres Fars natur gjaldt også her.

Hvem liker du å være sammen med? Jeg personlig ELSKER å være med de som bærer åndens frukt. Kjærlighet, glede, fred, overbærenhet, trofasthet, godhet, mildhet, saktmodighet og tålmodighet. Smaker bra, ikke sant?

La oss huske på at vi HVER DAG reflekterer vår Far. La oss HVER DAG by våre medmennesker på Åndens frukt. Jesus sier: "Jeg har utvalgt dere til å bære mye frukt slik at min far blir æret" (Joh.15:16)



Ingen kommentarer: