tirsdag 18. februar 2014

2 typer av praktisk kjærlighet

Tegnet på at vi er disipler av Jesus er at vi har kjærlighet til hverandre (Joh.13:34).

I dag var jeg på et aldershjem og besøkte noen i menigheten på godt over 90 år som hadde kommet dit. Der møtte jeg en annen i menigheten. På vei ut etter besøket spurte jeg henne om hun hadde vært på besøk der før. "Jeg er her hver dag jeg", svarte hun.

Tenk så vakkert. Hver dag kom denne kvinne på besøk til våre gamle venner på aldershjemmet. Det er praktisk kjærlighet. En praktisk kjærlighet som vitner om disippelskap til Jesus Kristus.

En annen type praktisk kjærlighet var min gamle venn på over 90 år et fantastisk eksempel på. Under besøket fortalte han oss om et rikt og langt liv i tjenesten for Gud. Det var ikke få mennesker denne mannen hadde studert Bibelen med. I snøstormer og varmebølger, i motstand og medgang hadde han trofast lett fra hus til hus etter mennesker som ønsket å høre Bibelens Sannhet. Lite ante han den gang at en god del av dagens lokale menighet skulle være et resultat av hans innsats og at denne menighet ville vokse seg sterk og til slutt bli til 2 store menigheter.

Vi kan praktisere kjærlighet på en rekke måter. I dag har vi sett på 2 eksempler; Besøkstjenesten og Forkynnervirksomheten. I dag utfordrer jeg deg til å praktisere disse 2 samt å finne flere måter du kan praktisere kjærlighet på.

Ha en kjærlighetsfull dag!

Ingen kommentarer: