lørdag 15. februar 2014

Noe sååååå kjedeliiiiiiiiiiig

Nei, jeg snakker ikke om Nynorskfaget i skolen. Jeg snakker heller ikke om Norges dårlige innsats under OL eller at Norges bank ikke senker styrings renten ytterligere.

Det jeg snakker om er at det er ufattelig kjedelig å være en lunken kristen.

Å være en lunken kristen er rett og slett bånn i bøtta. For på den ene side vet man hva som er rett, mens hjertet draes i en helt annen retning. Man vet at Gud finnes og at Gud har en fantastisk plan for ens liv, men å gidde å overgi seg til dette fult og helt blir det liksom ikke noe av.

Slik hangler mange mennesker seg igjennom livet. De har en bibel, men kan den ikke. De går på møter, men får ikke med seg poengene. De vet de skal vitne, men tør egentlig ikke siden man ikke brenner så mye for selve saken.

Noe så kjedelig liv…..

Nei, dette gidder jeg ikke. Håper ikke du heller gidder. Livet må leves og det til MAX. Ingenting er så pulserende herlig å satse alt på Gud og hans plan for livet. Det er da man føler at man lever. Det er da kristenlivet ikke blir kjedelig og døllt.

Hvordan skal man få tilbake en slik gnist dersom man har mistet den? Vel, det er faktisk flere veier dit, men det jeg ville vise deg i dag var Filipperne 2:13 som sier: "For GUD er den som får dere å ville og til å virke til hans gode behag".

Én av flere nøkler er altså rett og slett å be om at Jehova skal begynne å virke i deg slik at du både VIL og ønsker å HANDLE etter Hans gode og fullkomne vilje.

Våger du å be en slik bønn?

PS…les gjerne Matteus.7:7

Ingen kommentarer: