lørdag 1. februar 2014

Finnes det noe mer koselig?

Det å bryte opp og følge Jesus kan koste oss venner, familie og karriere muligheter.

Det gode er at Jesus i Markus 10:28-30 lover oss en ny åndelig familie. En familie som elsker Jesus og som elsker å gjøre Jehovas vilje. En familie som er lojal, transparent og oppriktig.

Personlig vet jeg ikke om noe koseligere enn å omgås min åndelige familie. Vi har det så kjekt på fritiden. Ikke bare spiser vi sammen, drikker god drikke sammen, men vi nyter det å ha samme tro, samme håp, samme forståelse, samme mål og samme verdier. Med slike mennesker knytter en dype og sterke bånd. Både åndelig og sosialt. Bånd som veier tyngre enn blod. Bånd som varer en hel evighet.

Det vakreste med min åndelige familie er at vi kan gå ut sammen for å gjøre vår Himmelske Fars vilje. I lydighet mot Matt.28:18-20 går vi sammen fra hus til hus for å lære alle som ønsker å høre; ALT det  Jesus har befalt oss. Dette felles oppdrag knytter oss sammen, gjør at vi har felles opplevelser, gjør at vi møter og hjelper alle slag av mennesker samt at vi sammen kan glede oss over å se Guds Ånd virke i hverdagen. Finnes det noe mer tilfredsstillende enn dette? Jeg vet ikke om noe. Ikke en eneste ting.

Jesus sa om de som fulgte ham: "Se her er min mor og mine søsken.  For de som gjør Guds vilje er min bror, søster og mor" (Markus 3:34-35) Det forstår jeg nå. Takk Gud for den åndelige familien vi har! Takk Gud for at jeg har en familie som sammen med meg og mine svakheter kan tjene Gud i fellesskap.

Så hva venter du på? Du har ingen ting å tape. Det finnes ingen ting som er mer koselig enn å levet livet sammen med sin åndelige familie. En familie som er designet til å støtte deg i alt så sant du ønsker å gjøre Jehovas vilje av hjertet.

Ingen kommentarer: