søndag 15. juni 2008

14. Juni ”Rotfestet og Grunnfestet i Ham”

Jo da, jeg er karismatiker. Karismatiker i den form at jeg tror på nådegavene. Jeg tror å praktisere dem og jeg tror at Gud kan gripe inn og gjøre det umulige mulig FØR den nye Himmelen og den nye Jorden. Jeg tror på drikke inn Guds nærvær og på Den Hellige Ånds ledelse, MEN du og du hvor mye vi karismatikere kan finne på av religiøst tullball.

Vi har drevet åndelig krigføring ved hjelp av grisehyl, leid fly for å komme nærmere åndsfyrstene i den hensikt å skade dem, ligget og rullet på gulvet, ledd, bjeffet og soaket. Vi har kastet inn demoner, ut demoner og opp demoner. Den karismatiske galskapen vil tilsynelatende ingen ende ta.

Det er derfor vi må bli rotfestet og grunnfestet i Kristus. Rotfestet og grunnfestet i Ham, i Hans lære, i Hans liv, i Hans kraft, i Hans ordninger, i Hans kjærlighet. Grunnfestet i Ham og bare i Ham.

Paulus sier: i Kol 2:4-9 ”Dette sier jeg for at ingen skal bedra dere med lokkende tale. For selv om jeg er borte fra dere i legemet, er jeg likevel hos dere i ånden. Med glede ser jeg deres gode orden og deres faste grunn i troen på Kristus. Likesom dere altså tok imot Kristus Jesus som Herre, så vandre i ham, rotfestet og oppbygget i ham, grunnfestet i troen slik dere har lært, rike på takk. Se til at ingen får fanget dere med visdomslære og tomt bedrag, etter menneskers tradisjoner, etter verdens barnelærdom, og ikke etter Kristus. For i ham bor hele guddommens fylde legemlig”.

Det handler altså ikke om demoner, latter eller Israel. Det handler ikke om apostoliske nettverk, hellighet eller å falle i ånden. Det handler om Jesus og å bli rotfestet og grunnfestet i Ham.


Ha en sementerende dag.

Disiplene

Ingen kommentarer: