onsdag 22. oktober 2014

The BEST life ever

Alle ønsker vi at våre liv vil bli suksessfulle. Hva er bedre enn å gi HELE sitt liv til Gud? I den tiden vi nå lever i er det masse forpliktelser. Noen av oss har familie, vi har venner, jobben eller skolen krever sitt, men hva prioriterer vi?

Det du prioriterer i livet indikerer hvilken Gud du tror på. I lang tid het min Gud "Fotball". For andre het guden deres "jobben", "Youtube" eller kanskje rett og slett "lysten etter å gjøre andre ting" (Mark.4:19).

"The BEST life ever" er ikke en drøm. Det kan bli din realitet. Hvordan? Uansett hvilke forpliktelser du måtte ha eller hvilke funksjonshemninger som hindrer deg, kan du sett deg ned og reorganisere hverdagen din. Tenk nøye igjennom hva du MÅ og hva du ikke nødvendig vis må. Skriv så en prioriteringsplan eller timeplan og begynn å praktisere den. Sett deg delmål og hovedmål.

Klarer vi å gjennomføre alle prioriteringene våre? Nei. Det kommer alltids noe som forstyrrer deler av den. Det gjør ingen ting. Det viktigste er at vi har begynt. Det viktigste er at vi viser både for oss og Gud at vi vil gjøre Hans vilje (1.Joh.2:17)

"The BEST life ever" er altså ikke en drøm. Det kan bli din realitet. Paulus levde et slikt liv. Han sa: "For å leve for mitt tilfelle er Kristus" (Filipp.1.21). Men hva betyr det å "leve for Kristus"?  Paulus forklarte dette ved å si:  "Jeg akter ikke mitt liv et ord verdt bare jeg kan få fullført mitt løp og den tjenste jeg fikk av Herren nemlig det å avlegge et grundig vitnesbyrd" (Apg.20:24). Prioritet # 1 var altså å forkynne eller hjelpe mennesker til å bli disipler av Kristus (Matt.28:18-20). Er dette din hovedprioritet i livet også?

Måtte du ha samme innstilling som Jesus Kristus som sa: "Min mat er å gjøre Jehovas Vilje" (Joh.4:34).


Ingen kommentarer: