fredag 18. april 2008

19. April ”Et nytt liv”

”E.Kr” ble vi nye skapninger. Det gamle livet ble borte og vi fikk et nytt liv. Galaterne 2:20 forkynner det radikale faktum slik: ”Jeg er korsfestet med Kristus. Jeg lever ikke lenger selv, men Kristus lever i meg. Det liv jeg nå lever i kjødet, det lever jeg i troen på Guds Sønn, han som elsket meg og gav seg selv for meg”.

”Jeg lever ikke lenger selv – KRISTUS LEVER I MEG”. En slik påstand var umulig å hevde ”F.Kr”. Nå var altså det gamle ”jeg” dødt og et nytt ”jeg” var kommet. Hva var så det nye ”jeg”? Jo, KRISTUS I MEG! Jesus Kristus har altså ikke blitt en del av livet mitt, men Han har blitt selve Livet! (Joh.14:6). Kolosserne 3:4 sier: ”Når Kristus, vårt liv, åpenbares, da skal også dere åpenbares med ham i herlighet”.

Kristus er altså vårt liv. Dette skal ikke betraktes filosofisk. Dette er reelt. Kristus bor nemlig inne i deg .Inne i din ånd er Hans guddommelige liv. Romerne 8:10 hevder faktisk at : ”Dersom Kristus bor i dere, da er nok legemet dødt på grunn av synd, men ånden er liv på grunn av rettferdighet”.

Når du og jeg innser at vi er Kristi lemmer, at Han er i oss og vi i Ham, at vår syndige natur avgikk ved døden på korset (Rom.6:6), og at vi fikk Jesu liv i bytte, ja da bobler det på innsiden. Jesu liv bobler. Energien flyter. Jesus profeterer om dette i Johannes 7:38 hvor Han sier: ”Den som tror på meg, som Skriften har sagt, fra hans indre skal det flyte strømmer av levende vann

I dag ønsker jeg at du skal leve livet. Livet er Jesus. Du har Ham i deg. Det er Hans liv som finnes i din ånd. Det er derfor du er rettferdig. Det er derfor du er verdig evig liv. Det er derfor 1Joh 3:9 kan hevde ”Hver den som er født av Gud, gjør ikke synd, fordi Guds sæd blir i ham. Han kan ikke synde, fordi han er født av Gud”.

Velkommen til et nytt og revolusjonerende liv ”E.Kr” hvor: ”Kristus i dere er håpet om herlighet” (Kol.1:27)

2 kommentarer:

Anonym sa...

takk for andakten du legger ut så oppmuntrende stramerboy

Disiplene sa...

Bare hyggelig. Du får be om at jeg rekker å skrive slik at jeg er oppdatert ;-)