fredag 28. mars 2008

28. Mars ”Sitte”

I dag har jeg lyst til å ta frem noen viktige verb du og jeg som kristne må lære oss. Det første verbet er ”å sitte”.

Det er noe med det å sitte. Når man sitter hviler man fra egne gjerninger. Man slapper av og nyter av det å hvile. Ofte setter man seg ned etter at et arbeid er gjort. Slik er det også med den kristne vandringen. En kristen kan nemlig sitte på grunn av at Jesus Kristus har gjort ferdig alt arbeid. Heb 1:3 kan fortelle oss at: ”Etter at han hadde fullført renselsen for våre synder, SATTE han seg ved Majestetens høyre hånd i det høye”.

Siden Jesus har fullført alt arbeid og satt seg ved Faderens høyre hånd, kan vi også sette oss. Vi kan sitte sammen med Kristus og nyte livet. Efeserne 2:4-7 forteller oss at: ”Men Gud, som er rik på miskunn, har, på grunn av sin store kjærlighet som han elsket oss med, gjort oss levende med Kristus, vi som var døde ved våre overtredelser. Av nåde er dere frelst. Han oppvakte oss med ham og SATTE oss med ham i himmelen, i Kristus Jesus FOR AT han i de kommende tider kunne vise sin nådes overveldende rikdom i godhet mot oss i Kristus Jesus.”.

Nyt av å være en som har satt seg. Det er den som sitter som vet å leve et liv i tro. Sal 91:1-2 Sier: ”Den som SITTER i Den Høyestes ly, som bor i Den Allmektiges skygge han sier til Jehova: Min tilflukt og min borg, min Gud som jeg setter min lit til”.

Ha en stressfri og trosfylt dag!

Ingen kommentarer: