lørdag 29. mars 2008

29. Mars ”Bo”

I går så vi på verbet ”å sitte”. Etter at Jesus gjorde alt ferdig for oss satte han seg (Hebr.1:3). Siden han har satt seg, kan vi også sette oss.

I dag vil jeg at vi skal se litt på verbet ”å bo”. Du vet, en ting er å sitte. En helt annen ting er å sitte så lenge at man BOR. Vi kristne er relativt gode på å sitte ned med Kristus i Himmelen, men EKSPERTER på å reise oss opp derifra og stresse videre med ett eller annet gjøremål.

Det er her verbet ”å bo” kommer inn. Sal 91:1-2 sier jo: ”Den som sitter i Den Høyestes ly, som BOR i Den Allmektiges skygge han sier til Jehova: Min tilflukt og min borg, min Gud som jeg setter min lit til!”.

Nøkkelen til seier er å FORBLI SITTENDE INNTIL MAN KAN SI AT MAN BOR. Her i Guds nærhet er oppmuntring, trøst, formaning, styrke og beskyttelse. Her hos Pappa Gud er alt hva du behøver for livets travle hverdag. Kunsten er bare å sitte så lenge at man bor.

I dag oppmuntrer jeg deg til å fortsette å nyte det faktum at du sitter. BO i Guds nærvær. Han er med deg. Han er hos deg. Han er i deg. La Hans kjærlighet, nåde og energi få fylle ditt innerste vesen. Det er ikke sikkert du får Hans fylde bare ved å ”stikke innom” i ny og ne, men dersom du BOR i den Allmektiges skygge garanterer jeg deg at du får Hans fylde i overmål. Det er nåde over nåde.

La ånd, sjel og kropp bli styrket ved at du forblir sittende

Ingen kommentarer: