torsdag 11. september 2014

Tviler du? Har du det ikke så bra? Har du det litt tungt om dagen?

Når jeg lurte på hva jeg skulle skrive om i dag, var det dette som jeg ble minnet på. Ikke alle har det så kjekt om dagen. Ikke alle er like friske eller like på "hugget".  Jeg vil oppmuntre deg med 2 ting. Ett bibelsk løfte og 1 personlig opplevelse.

Først det bibelske løftet: Jehova lover deg at Han alltid skal være med deg og ikke forlate deg når du er lojal Ham. I Jesaja 41:10 sier Han: "Vær IKKE redd, for jeg er med deg. Se deg ikke rådvill omkring for jeg er din Gud. Jeg gjør deg sterkt, jeg holder deg oppe ved min rettferdighets høyre hånd".  Husk at Jehova ser deg. Hører deg. Føler med deg. Elsker deg og bryr seg om deg.  Vakttårnet for august 2014 handlet om det. Last det ned på ww.jw.org/no/publikasjoner/blad

En personlig opplevelse fra i dag: Jeg var i en butikk for å kjøpe klær. Ekspeditrisen ble så imponert da jeg sa at jeg måtte rådføre meg med kona før jeg kjøpte klærne. Det var uvanlig å se at menn hadde respekt for konene på dette området mente hun. Jeg sa at jeg var en ivrig bibelstudent og at bibelen gav familiene mange gode råd. Hun lyste opp og sa: Det tror jeg også. Jeg er pinsevenn. Jeg fortalte at jeg HADDE VÆRT pinsevenn, men nå var et av Jehovas Vitner. Hun så trist på meg og sa: "Jamen...da tror du ikke lenger på Jesus da jo....du tror ikke at han er Guds Sønn..."

Etter at jeg hadde forklart at det nettopp var vi som trodde på at Jesus var Guds Sønn, men ikke Gud Sønnen, svarte hun...."Du....jeg har alltid trodd som dere.."...Og slik varte butikkbesøket over 1 time med forklaringer om treenighet, helvetet, krigføring og moralske spørsmål.

I morgen skal jeg tilbake med bøkene "Hva Bibelen egentlig lærer" og "Kom å bli min etterfølger". Ett av barna mine pakket de inn i gavepapir med sløyfe i kveld. Vi har forventninger på hva Gud vil gjøre...

Fortsatt deppet?


1 kommentar:

Anonym sa...

Takk for denne oppmuntrende opplevelsen og de varme påminnelsene om Guds aldri sviktende omsorg og kjærlighet til sine ufullkomne tilbedere.
Vi kan alle trenge slike påminnelser fra tid til annen..:o)