søndag 14. september 2014

Idol

Nå er det Idol på TV. Jeg må innrømme at jeg ikke følger med selv om gode venner deltar. Ryktene sier til og at minst en av dem kom til semifinalen. Jeg fryder meg på hans vegne.

Like vel finnes det noe langt viktigere, langt herligere og langt renere enn Idol, noe jeg forøvrig vet min semifinaleklare venn er helt enig i. Hva er så det? Jo, det er å "synge i deres hjerter for Jehova". (Kolosserne 3:16).

Å synge i sitt hjerte for Jehova er fantastisk. Men hvilken sang er det vi synger i våre hjerter? Det er den sangen som kommer direkte fra ditt innerste ´jeg´. Det er din intime kjærlighets sang til din Far og Skaper. Den sangen som bobler over i hjertet ditt når du er glad og tilfreds. Har du sunget til Ham i hjertet ditt noen gang?

Har du ikke det, har du mye å glede deg til. "Jo...ehh..." - tenker du kanskje..."jeg går på møter, aktiv på feltet, har 2-3 bibelstudier, leser og forbereder meg, skal du få meg til å synge også nå da? Jeg er jo norsk - ikke latin-amerikansk!?!....".

Jeg håper ikke du tenker slik. Å synge for Jehova i sitt hjerte er jo et utrykk for kjærlighet og takknemlighet. Det er derfor Paulus FØRST i verset skriver: "La Kristi Ord bo rikelig i dere i all visdom. Fortsett med å undervise og formane hverandre med salmer, lovsanger til Gud, åndelige sanger med ynde".

Her ligger Paulus hemmelighet: Når vi lar Guds Ord få BO RIKELIG hos oss blir vi glade, takknemligere og tilfredse. Når vi underviser og formaner (formane betyr forøvrig bokstavelig å sekundere hverandre på gresk) med salmer og lovsanger og åndelige viser, betyr dette at hjertet bobler over av liv, glede, tilfredshet og tro. Når vi tror greier vi ikke å tie (Les 2.Kor.4:13)

Idol er et svakt TV - show i forhold til hvordan du kan ha det inne i deg. I dag oppfordrer jeg deg til å la Guds Ord få bo rikelig i hjertet ditt slik at "hjertet bobler over av sanger til Jehova".

Enjoy Life..(Les:Ef.4:17-24)

Ingen kommentarer: