mandag 15. september 2014

TTLLE - svaret på hvorfor studere Bibelen nøye.

Neida, overskriften er ikke svaret jeg fikk av nabojenta når jeg spurte henne hvor gammel hun var. Bokstavene TTLLE symboliserer noe helt annet. Dersom du følger med de neste 5 dagene skal du få svaret på hva de symboliserer.

La meg avsløre hva den første T-en står for: Den står for TRO. TRO på Guds måte.

Johannes 4:24 sier "Gud er Ånd og de som tilber Ham må tilbe i ånd og sannhet". Matteus 15:9 sier: "Forgjeves fortsetter de å tilbe meg, for de læresetninger de lærer, er menneskebud".

Disse bibelversene forteller oss noe alvorlig. De forteller oss at ikke all TRO er godkjent TRO.

Dersom vi ønsker å ha en tro som er godkjent av Gud må vi dyrke ham i henhold til det som er sant sier Jesus. Dessuten kan vi ikke lære bort menneskebud.  Hvor viktig er det ikke for oppriktige kristne å studere Bibelen nøye? Når alt kommer til alt ønsker man jo ikke å ha en tro som ikke holder mål?

Det er derfor den første T i TTLLE er viktig.  Vi studerer Bibelen nøye fordi vi ønsker å ha en TRO som samstemmer med hvordan Gud ser tingene. Når vi har det, vet vi at vi har en godkjent tro.

Hva den neste T står for, får du greie på i morgen...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du har en fin side med gode kristne poenger, men hva med meg som er ateist, har du noen gode argumenter? Ingen av dere Jehovavitner har overbevist meg tidligere.
Forskningen har kommet så langt at å tro på en gud eller skapelse er heller merkelig.

Disiplene sa...

Hei kjære "Ateist". Så flott at du leser bloggen vår. Det er klart at vi har mange gode argument for at det finnes en Gud. Vi vil gjerne drøfte de med deg, men før vi gjør det: Hva har det seg at en ateist leser vår blogg?