søndag 21. september 2014

Er du en hamster?

Nei, jeg prøver ikke å være frekk, men mange mennesker lever et hamster liv. Hva legger jeg i dette? Jo, du har sikkert sett en hamster løpe. Hvor løper hamsteren? Nettopp - rundt og rundt i sitt eget hjul. Det triste er at hamsteren er fornøyd med å avgi masse energi, men uten å komme noen plass.

Du behøver ikke ha en slik innstilling. Du skal nemlig ikke være fornøyd med å bruke masse energi på noe som ikke gir avkastning i livet. Det blir bare tomt, kjedelig og meningsløst. I dag utfordrer jeg deg til å sette deg mål. Livsmål som gjør at du løper med mål og mening. Livsmål som gjør at du blir tilfreds, produktiv og fruktbar for Herren (Les: Joh.15:16)

Når Åpenbaringen 12:12 sier at Satan har en "kort tidsperiode gjen" betyr det at Harmageddon er nærmere enn vi tror. Det i sin tur betyr at også vi har en begrenset tid i dette verdenssystemet. Vi bør derfor ikke tenke at vi skal "sove litt til", men heller "smi mens jernet er varmt" (Ord.10:4).

Ikke vær en hamster. Bestem deg for å være en Paulus. Paulus sa: "Men én ting gjør jeg. Jeg glemmer det som ligger bak og strekker meg etter det som ligger foran og JAGER fremover mot målet" (Filipp.3:13-14). Sett deg ukes-mål, måneds-mål, halv og helårs-mål.

La INGENTING hindre deg i å gjøre hva Jehova har planlagt for livet ditt (Les: Apg.26:19, 20:24)


Ingen kommentarer: