tirsdag 6. januar 2015

Infantil

Hva betyr ordet infantil? Infantil betyr barnslig. Paulus sier i 1.Kor.13:11: "Da jeg var barn pleide jeg å tale som et barn, å tenke som et barn, å resonnere som et barn. Men nå som jeg har blitt mann har jeg avlagt de trekk som hører barnet til". 

Så befriende det er å bestemme seg for å avlegge de trekk som hører barnet til!

Hva kjennetegner et barn? Et barn har ikke lært seg å ta ansvar. Derfor står det heller ikke til svars rent juridisk før en bestemt alder. Å ta ansvar hører modenheten til. Det er derfor du og jeg skal være bevisst ansvaret vi har. Hva er det? 

Ført og fremst har vi ansvar å etterfølge Kristus på Hans måte. Vi har vi ansvar i å forkynne for andre, leve moralsk rett og vokse i åndens frukt. Men vi har også ansvar for våre brødre og søstres ve og vel. Joh.13:34-35 forteller oss at vi skal vise oppofrende kjærlighet til alle våre trossøsken.

Hvordan kan du så ta et slikt ansvar? Bruk denne uken på å pønske ut forskjellige metoder du kan bruke og praktiser dem! 


Ingen kommentarer: