torsdag 6. mars 2014

Livet er alt for kort til bare å dilte med

Jeg skulle ønske jeg kunne ha bestemt 1 ting for alle de jeg studerer Bibelen med. Nesten uten unntak lider de nemlig av samme "sykdom". En sykdom jeg er overbevist må være Satans aller største og beste våpen for å få mennesker bort i fra Sannheten og Guds plan med livene deres. La meg forklare:

Jo, skulle jeg få lov til å bestemme bare én ting for disse menneskene så hadde det vært at de skulle ta konsekvensene av hva de trodde på. Nesten uten unntak møter jeg daglig mennesker som sier: "Du - dette har jeg alltid trodd. Dette du viste meg i Bibelen er sant og rett", mens de i neste setning uttaler: "Men selv om menigheten jeg går i ikke tror slik jeg tror, ja så går jeg der like vel".  Mennesker er uhelbredelige "vanedyr". De dilter tydelig vis med uansett. Å ta konsekvenser av hva man vet er sant og rett i henhold til Bibelen har vist seg å være like vanskelig som å hoppe til månen for de fleste.

Jeg lekte med et eksperiment i hodet mitt. Dersom alle jeg kjente hadde vært såpass ærlige og reale at de forlot den menighet de står som medlemmer av og istedet begynner å gå i den menighet de er mest enig med, hadde vi sett en vanvittig medlems tap fra flere veletablerte kirkesamfunn.

Eksempelvis:
1. Alle som er uenige homofili teologien til Den Norske kirke - hva med å melde dere ut?

2. Hva med alle dere som ikke tror på treenigheten - hvorfor går dere i en menighet som tilber en annen guddom?

3. Alle som vet at å gi penger til pengegriske predikanter som beviselig profeterer feil og bruker okkulte og spiritistiske virkemidler for å vise til tegn og under - hvorfor forlater dere ikke skuta?

4. Alle som vet at menigheten har blitt en bedrift og ikke en åndelig familie - når skal du si i fra?

Vi kan fortsette i det uendelige. Det jeg ville si deg i dag var: Livet er alt for kort til å dilte med. Slutt med å gjemme deg bak filosofien: "Det er vel ikke sååååå farlig" eller "Jeg vil ikke lage bråk. Herren for dømme" Nei, du må ta konsekvensene av hva du tror. Vær en mann. Vær tøff. Vit at når du tar konsekvensene av hva du tror, så får du en ren samvittighet samt at du gleder Guds hjerte (Galaterne 1:6-10)

Ingen kommentarer: