onsdag 4. juni 2014

Ja nå er det ikke så lenge igjen

Jeg er lei alle spådommer og folk som ser "tegn i tiden"på at enden er nær. Personlig ønsker jeg å leve som om Harmageddon kom i morgen. Ikke at jeg klarer det, men jeg liker å tro at jeg "lever med Jehovas Dag i tankene" slik 2.Peter 3:12 sier at vi skal.

Folk mener så mangt, men Bibelen vet vi er en sikker kilde til Sannhet (Joh.17:17). Den viser oss faktisk at Harmageddon er nær. La meg vise deg kort.

I Daniel 2:44 sies det at :"Og i de kongenes dager skal himmelens Gud opprette et rike som aldri skal bli ødelagt. Og riket skal ikke bli overdratt til noe annet folk. Det skal knuse og gjøre ende på alle disse rikene, men selv skal det bestå til uavgrenset tid".

Hva betyr så dette? Vel, Daniel forklarer et syn Nebukadnesar har i kapittel 2:31-35. Når det sies i vers 44 "de kongers dager" og "alle disse rikene", så blir de definert av Bibelen selv. Daniel ser nemlig en stor Statue. Hodet av gull var det Babylonske riket (2:32,36-38, 7:4). Overkroppen og armene var det Medo-Perisiske riket (Dan.2:32, 39, 7:5). Magen og lårene var Hellas (Dan.2:32, 39, 7:6) og beina er Romerriket (Dan.2:33, 40, 7:7). Som en forlengelse av beina blir føttene og tærne til det Anglo-Amerikanske verdensrike (Dan.2:33, 41-43)

Det er altså i DISSE kongers dager at Daniel ser en stein som blir revet løs fra et fjell i Himmelen. Fjellet representerer Guds Herredømme, mens steinen blir Jesu herredømme. Denne steinen treffer Billedstøtten og knuser den. Selv blir steinen gjort om til et rike som hersker over hele jorden.

I dag lever vi i "tærne og føttenes tid". Det kommer altså intet verdensrike etter det Anglo-Amerikanske. Så var det altså sant at vi levde i de siste dager like vel.

Ingen kommentarer: