lørdag 12. januar 2008

13 Januar ”Smak og kjenn Hans kjærlige ros”

”Kjærlighet gjør blind”, er det et ordtak som sier. Kjærligheten gjør det som er stygt, pent i dens øyne som elsker. Kjærligheten ser det som ingen andre enn den som elsker ser. Den får frem det gode, det vakre, det skjønne. Kjærligheten forvandler gråstein til gull, askepott til en prinsesse, en frosk blir til en prins. Kjærligheten skjuler til og med en mengde synder sier Bibelen i 1.Peter 4:8.

Gud elsker. Gud elsker deg. Hans hjerte er så full av kjærlighet at Han ikke greier å la være å sende sine kyss fra Himmelen ned til deg. Kjærligheten bruker mange måter å formidle seg på. Det gjør Gud også. Det Hans hjerte flyter over av, det taler Hans munn (Matt.13:34). Gud bruker altså blant annet sine Ord til å formidle sin kjærlighet. Han roser deg. Han skryter av deg. Han elsker deg ved hjelp av kjærlighetsfulle og oppmuntrende ord.

Høys 2:10-14 beskriver Guds rosende ord til deg på denne måten: ”Min elskede tar til orde og sier til meg: Stå opp, min kjæreste, du min fagre, og kom ut! For se, nå er vinteren omme. Regnet er dratt forbi og er borte. Blomstene kommer til syne på marken. Sangens tid er inne, og turtelduens røst har latt seg høre i vårt land. Fikentreets frukter tar til å rødme og vintrærnes blomster dufter. Stå opp og kom, min kjæreste! Du min fagre, så kom da! Min due i klippens kløfter, i fjelltindens ly! La meg se din skikkelse, la meg høre din røst! For din røst er blid og din skikkelse er fager”.

Gud synes du er fin. Han nyter av å se på deg. Når du våkner sprudler Han av glede. Når du sover stryker Han deg kjærlighetsfullt over håret frem til neste morgen. Hans hjerte er full av rosende ord. Han hjerte er full av beundring. Du er Hans øyensten. Du er Hans skaperverk. Du er Hans barn. Jesu, Hans sønns blod, har renset deg fullkomment ren. Er det noe rart at Han sier til deg ”Alt er fagert ved deg, min kjæreste. Det er ikke noen lyte på deg”.( Høys 4:7).

Ta i mot Herrens ros.

Disiplene

Ingen kommentarer: