lørdag 5. april 2014

Har du lyst til å bli frelst?

Joda, jeg elsker Jesus. Det er ikke vanskelig i det hele tatt. Han døde jo for mine synder og gjorde det mulig for meg å få et evig liv. Dessuten ser jeg hans barmhjertighet, nåde og kjærlighet i NT fortellingene.

Det å elske Jesus har også en praktisk side ved seg. Romerne 10:9-11 sier at dersom man skal bli frelst må man TRO at Jesus ble oppreist fra de døde og BEKJENNE med sin munn at Jesus er Herre.

Det å tro på Jesus er som sagt lett, men lever vi med Jesus som Herre? Lukas 6:46 sier : "Hvorfor kaller dere meg Herre - Herre, men ikke gjør som jeg sier". Det å ha noen som Herre innebærer at man selv abdiserer fra tronen og innsetter en annen til å bestemme over seg.

Det å være i en frelst tilstand er altså todelt. Det ene er at vi anerkjenner og tar i mot Jesus Kristus og hva han har gjort for oss. Det andre er at vi av hjerte ønsker å ha ham som sjef i livet. Det siste er ikke alltid så lett fordi vi da er nødt til å vite hans vilje. Hans vilje står i Bibelen. (Joh.17:17)

Derfor sier Jesus om de som blir frelst at "Dersom dere FORBLIR i mitt Ord så er dere i sannhet mine disipler. Da skal dere kjenne Sannheten og Sannheten skal sette dere fri", "Lykkelige er de som hører Guds Ord og gjør det" og "Den som gjør min himmelske Fars vilje skal få komme inn i Himlenes Rike" (Joh.8:31-32, Luk.12:28 og Matt.7:21)

Oppsøk i dag mennesker som ikke bare vil gjøre Jesu vilje, men oppsøk mennesker som i tillegg har satt seg inn i hva Bibelen egentlig lærer slik at man vet Guds og Jesu vilje! Sammen er det lettere å være en disippel av Jesus. Alene kan det nemlig bli skikkelig tøft. Jehovas Menighet inneholder all den styrke, hjelp og dra kraft du behøver. Her står brødre og søstre klare til å hjelpe deg videre i livet med Gud. Velkommen skal du være!

Ingen kommentarer: