søndag 6. april 2014

Jeg bare vil ikke...

Har du følt med hele deg at du slettes ikke vil noe til tross for at du burde? Det har jeg. Mange ganger. Det er skikkelig ekkelt. Hvorfor? Jo, hvert eneste fiber i kroppen rett og slett skriker i deg om ikke å gjøre det du nå har tenkt til å gjøre.

Her om dagen var kroppen min slik. Ikke bare kroppen, men også hele hjertet. Jeg var så sint, hadde det så vondt inne i meg selv og frustrasjonen hadde ikke bare nådd sitt klimaks, jeg var langt over klimaks. Min relasjon til andre i min nærhet hadde nådd sitt bunn nivå og jeg brydde meg ikke lenger om hva jeg sa eller hvordan jeg sa det.

Så skjedde det noe interessant…

Jeg fikk et skriftsted i tankene. "Lydighet er bedre enn offer og opprørskhet er det samme som spådomssynd" (1.Samuel 15:22-23). Det var første gang på svært lenge at jeg nå valgte å handle i mot HELE MEG. Jeg trosset rett og slett alle følelsene mine, alle smertene på innsiden og hele mitt viljesregister. Jeg bestemte meg rett og slett for å gjøre Guds vilje i saken - ikke min egen.

Hør: Det er ikke alltid lett å være lydig. Det er ikke alltid enkelt å gjøre Guds vilje. Det svir mange ganger og det går ofte på stoltheten løs. Men, tro meg; det er sannelig verdt det! I mitt tilfelle var det snakk om hvordan jeg behandlet en av mine nærmeste. Jeg hadde sååååå lyst til å "stikke med sverd" og "tale ord av død", men klarte like vel å presse frem milde og respektfulle ord.

Hva er det i ditt tilfelle? Hvilke lydighetshandlinger behøver du å utføre? Bestemme deg for å leve HELT og FULLT for Gud? Vise mer mildhet overfor familiemedlemmer? Vet du at du bør øke  felttjenesten eller slutte å bruke så mye tid på sosiale medier eller Internett spill?

Alle sliter vi med så mangt. Det er ikke alltid så enkelt å gjøre Guds vilje. Heldigvis farer Jehovas øyne over hele jorden for kraftig støtte hver og en som ønsker å være ett med Ham i sitt hjerte (2.Krøn.16:9a) Gud selv sier at Han som begynte en god gjerning i deg kommer til å fullføre den (Slå opp og les nøye Filipperne.1:6)

Husk at Lydighet er bedre enn offer og at opprørskhet er det samme som spådomssynd. Når du bestemmer deg for å gjøre det som er rett i Guds øyne vil Gud kraftig hjelpe deg igjennom den vanskelige situasjonen.

Try It - and Be Blessed!


Ingen kommentarer: