lørdag 10. mai 2014

Kjærlighet i praksis

I dag har jeg nettopp kommet hjem fra hus til hus forkynnelsen. "Jeg" vel ikke helt rett å si. I ærlighetens navn har jeg vært sammen med 250 andre Jehovas Vitner og gått fra hus til hus i et distrikt ingen av de 250 bruker å være i. Hva er det egentlig jeg har vært med om?

Det fungerer slik: Hele verden er inndelt i kart. Alle menigheter får tildelt sitt distrikt. Noen landlige distrikt faller dessverre utenom den lokale menigheten (Vi er litt over 111 000 menigheter og menighetene greier ikke å dekke hele jorden). Menighetene som ligger i nærheten av et udekket distrikt samarbeider derfor med hverandre og besøker hvert eneste hus i det distriktet som ikke har menighet. Slik blir hele jorden like vel dekt av Rikets forkynnere (Matt.24:14).

I dag var vi ute fra kl 10:00 til kl 17:00. Vi fikk besøkt alle hus, gitt over 800 bibelundervisnings blader, startet noen bibelstudier og snakket med mennesker i over 400 timer på 1 dag. Vi avsluttet dagen med felles grilling og sang.

I dag var det enda ett eksempel for meg og min familie hvor fantastisk flott Jehovas Vitner fungerer i praksis. Her møter altså 250 mennesker opp som i utgangspunktet ikke kjenner hverandre, går sammen 2 og 2 og tråler frivillig igjennom et vanvittig stort distrikt, forkynner samme budskap, forkynner i enhet og forkynner som en forent familie uten noen som helst splittelser. Alle 250 forkynte tilbudet om at menneskene vi møtte kunne bli forlikt med Gud ved Kristus. Alle tilbød gratis bibelstudie (Matt.28:18-20)

Det er rett og slett kjærlighet i praksis.

Ingen kommentarer: