tirsdag 13. mai 2014

Skal vi le eller gråte? Vi må gråte...

Ja, det kom jo ikke som et sjokk, men en stakket stund vurderte jeg om jeg skulle le eller rett og slett ta til tårene. Det ble det siste…

Avisen Dagen kunne søndag fortelle at sommerstevnet til DFEF (De Frie Evangeliske Forsamlinger) 2014 skulle ha gratis tivoli for de deltagende barna som hadde betalt deltageravgift til DFEF. Slik sett skulle de lokke barnefamilier til stevnet deres. Man regnet med mellom 800 – 1300 mennesker alt i alt.

Misjons og hjemme sekretær Bjørn S Olsen i DFEF kan i tillegg opplyse om at det skal være klovner, trylleri og gjøgleri under møtene for de voksne. Predikantene kan sitat: ”finne på litt klovneri for å formidle evangeliet til alle generasjoner”. DFEF er dessverre ikke første mann ut. Hele tiden kan man lese om at konserter, kjendiser, klovner, lotterivirksomhet og andre aktiviteter blir brukt som trekkplaster for å få folk til møter og stevner. 

Babylon har selvfølgelig for lengst mistet sin kraft. Saltet og lyset har vel knapt vært tilstede. Det undrer meg at ikke flere våkner opp og ser deres nakne og fattige tilstand.  Jehovas Vitner priser seg lykkelige for ikke å være en del av Babylon  den Store og hennes hore barn (Åp.18:4).


Åpenbaringen 3:18 sier Jesus: ”For at ikke din nakenhets skam ikke skal bli gjort kjent råder jeg deg til å kjøpe øyensalve  til å smøre dine øyne med av meg, slik at du kan se”.  Dette skriftstedet burde vel være tema for DFEF sommerstevne 2014, men ikke bare for DFEF, men for alle Babylons åndelige barn (Åp.17:5).

Ingen kommentarer: