torsdag 10. juli 2014

For et strev

Ja det var dette Prestene svarte: "For et strev - og de blåste foraktelig av det" (Malaki 1:13 - 1988 oversettelsen).

Ja det er mange som føler det slik. Foraktfullt gjør de som prestene i Malaki og blåser i den Sanne religionen og sier "For et strev". Men Sannheten har aldri vært enkel. Den rene tilbedelsen har aldri vært en dans på roser. Jesus Kristus, gjenoppretteren av den rene og sanne tilbedelse sier : "Dersom noen vil følge meg, må han fornekte seg selv og ta opp sin torturpæl og følge meg" (Matt.16:24)

Kristi Apostel, Paulus, sa i 2.Tim.3:12 "Alle som vil leve et gudfryktig liv i Kristus Jesus, vil bli forfulgt" og Kristus selv sa i Matt.7:13 "Vid er den porten og bred er den veien som fører til tilintetgjørelse. Mange er det som går inn igjennom den. Men trang er den porten og smal er den veien som fører til livet, og få er de som finner den".

I dag som før ønsker Presteskapet den enkle veien. Det skal ikke koste noe. De er ikke villig til å "streve"  Nei sier de, Jesus strevde for oss. Det er helt rett. Jesus strevde for oss, men det innebærer ikke at Jesus ikke får være vår Herre. Når Jesus er vår Herre, er vi skyldig til å være Hans slaver. Når vår herre befaler noe, ja da adlyder vi. (Rom.10:9-10)

Lukas 6:46 sier Jesus "Hvorfor kaller dere meg Herre Herre, men ikke gjør det jeg sier"?  I Johannes 15:14 sier han: "Dere er mine venner dersom dere gjør det jeg befaler dere"  og i Johannes 14:15 sier han "Dersom dere elsker meg, da holder dere mine bud".

De sanne kristne sier også her det motsatte av Presteskapet. Når Presteskapet sier foraktfullt "For et strev" sier vi som Paulus "Kristi kjærlighet tvinger oss" 2.Kor.5:14. Det er jo dette som viser om vi har lært ham å kjenne eller ikke. 1.Johannes 2:3-4 sier det så brutalt: "Ved dette har vi lært ham å kjenne dersom vi holder hans bud. Den som sier ´Jeg Kjenner Ham´, men ikke holder fast ved hans bud er en løgner og sannheten er ikke i ham".


Ingen kommentarer: