fredag 26. desember 2014

Den viktigste informasjonen du noen sinne kommer til å lese

Judas Iskariot visste alt. Absolutt alt. Han var bare litt slurvete med sin åndelige rutine. Han visste alt i hodet sitt, men hjertet var ikke overgitt Herren. Når presset kom, holdt han ikke mål. Han kunne sikkert overgått alle oss i kunnskap, men hjertet var ikke med. Derfor mistet han livet (Ord.4:23).

Kjeruben som fikk tittelen Satan Djevelen visst alt. Absolutt alt. Han var også bare litt slurvete med sin åndelige rutine. Han visste alt i hodet sitt, men heller ikke hans hjertet var overgitt Herren. Når hans prøvelse kom falt også han. Hvorfor? Hadde han ikke kunnskap nok? Jo, mer enn nok. Det var bare det at hjertet ikke var med. Det varme gode forholdet til Gud var byttet bort mot Meg-Mitt-Mine.

Den viktigste informasjonen du noen sinne kommer til å lese er at du MÅ bevare hjertet ditt i en varm relasjon med Jehova. Du må gjøre Jehova til din Far. Til din Venn. Til din psykolog. Til din ektemann. Til din hustru. Til din lege, dommer, lovgiver og konge. Du må la Jehova få være ditt ALT.

Du kommer alltid til å briste i handlinger. Du kommer alltid til å briste i ord. Du kommer alltid til å føle på følelsen av at du kunne ha gjort mer. Du kommer til å falle i mange ulike tester og prøvelser. Men bevarer du hjerte til hjerte relasjonen med Jehova, kommer du aldri til å forlate en venn.

Apostelen Johannes lå alltid ved Jesu bryst. Det gjorda aldri Judas.  Når Apostelen Johannes beskriver seg selv sier han at han var "den disippelen Jesus elsket" (Joh.21:7). Judas åpnet ikke opp hjertet. Johannes gjorde det. Judas døde. Johannes lever for evig.

Det er på tide å bli litt varmere i hjertet. Det er på tide å boble litt over av verdsettelse, takknemlighet og entusiasme. Av den grunn sier Jesus til oss alle: "Alle dem som jeg nærer hengivenhet for, irettesetter og tukter jeg. Vær derfor nidkjær og vis anger. Se jeg står ved døren og banker. Hvis noen hører min røst og åpner døren vil jeg gå inn i hans hus og spise aftensmåltid med ham og ham med meg" (Åp.3:19-20)

Ikke vent. Han har stått der lenge. La oss alle løpe bort til døren og slippe ham inn...





Ingen kommentarer: