søndag 3. februar 2008

3. Februar ”Han leder meg til hvilens vann”

Gud er ekspert på å lede. Han vet best og har full oversikt. Hvor leder så vår kjærlighetsfulle hyrde oss? Jo, Han leder oss til vann hvor vi finner hvile (Salme 23:2). Tenk så barmhjertig og omsorgsfullt.

Den karusellen, som livet til tider er, kan være både brutalt og krevende. Som sauer blant ulver behøver du og jeg både vann og hvile. Her, i Guds nærhet, fyller Den Hellige Ånds vann oss opp, slik at vårt indre bobler over av liv (Joh.7:37-39). Her, i Guds nærhet, fyller Jesus oss opp med sin fred, harmoni og kjærlighet. Her, ved hvilens vann, fylles vi opp med liv og liv i overflod (Joh.10:10).

I den nye pakt er Jesus ikke bare hyrden som leder. Han er også ”de grønne enger” og ”hvilens vann”. Derfor sier Han: i Matt 11:28: ”Kom til meg, alle som strever og har tungt å bære, og jeg vil gi dere hvile!”.

I dag oppmuntrer jeg deg til å stoppe opp ved Jesu føtter. Slappe av, legge av den tunge sekken, drikke litt vann og hvile deg litt. I dag oppmuntrer jeg deg til å hoppe av livets karusell og la Jesus Kristus være ditt liv. I dag oppmuntrer jeg deg til å la Herren få lede deg til vann hvor du finner hvile..

Disiplene

Ingen kommentarer: