torsdag 7. februar 2008

7. Februar ”For du er med meg”

Vår pakt med Kristus er nest inntil ubeskrivelig. Den er så fantastisk at man knapt kan formulere den ved hjelp av ord. Heldigvis kan den erfares av hver den som ønsker å tro.

Noe av det aller, aller sterkeste med den nye pakt er at Jesus har lovet å være med oss. ”Jeg er med dere alle dager inntil verdens ende”, sier han. Smak på ordene. ”Jeg er med deg”. Tenk, Guds sønn, medskaper til Himmel og jord, Kongenes Konge og Herrenes Herre, Jesus Kristus – verdens frelser er med DEG.

I Jes 41:9-10 sier Jehova noe vakkert. For oss, som er i pakt med Jesus, har disse ordene fått sine realitet i Ham (2.Kor.1:20). Derfor kan vi nyte av Jehvoas ord gjennom Jesaja og gjøre de til våre. Herren sier: ”Jeg tok deg ved hånden og hentet deg fra jordens ender og kalte deg fra dens ytterste kanter. Og jeg sa til deg: Du er min tjener! Jeg har utvalgt deg og ikke forkastet deg! Frykt ikke, for jeg er med deg! Se deg ikke engstelig om, for jeg er din Gud! Jeg styrker deg og hjelper deg og holder deg oppe med min rettferds høyre hånd”.

I dag kan du føle deg ensom, men du er ikke alene. Du kan føle deg svak, men du er sterk, utenfor, men du er utvalgt, engstelig, men du har både fred, fremtid og håp. I dag er Jesus med deg. Han er for deg. Han er i deg. I dag er Jesus din venn i nøden. Han er med deg like til verdens ende.

Disiplene.

Ingen kommentarer: