mandag 4. februar 2008

4. Februar ”Han styrker din sjel”

Jesus elsker deg. Han er den gode hyrde. Han er DIN gode hyrde. Jesus vil deg bare godt. 3Joh:2 sier ”Du kjære! Jeg ønsker at du i alle ting må ha det godt og være ved god helse, likesom din sjel har det godt”.

Jeg vet litt om hvordan det er å IKKE ha ”en styrket sjel”. Den 20. Januar fortalte jeg deg litt om den tiden da jeg var utbrent. Angst, uro, nedstemthet og følelsen av å ikke mestre livet, var i en periode hverdagskost. Man kan trygt si at ”sjelen var i et mørke”. Sammenlignet med andre som har diagnosen Depresjon var jeg nok ganske frisk, likevel var dette min tyngste periode hittil i livet.

En mørk sjel behøver lys. Derfor er det så oppmuntrende hva Johannes sier i sitt evangelium: ” I ham var liv, og livet var menneskenes lys” (1:4). Det er gode nyheter for en mørk sjel: ”Jesus Kristus er ditt og mitt LYS”! Jesus fortsetter i Joh 8:12 med å si ” Jeg er verdens lys! Den som følger meg, skal ikke vandre i mørket, men ha livets lys”.

Om sjelen din er mørk i dag så skal du vite at Jesus har tilgitt deg all synd (1.Joh.2:12) Han har fullt ut akseptert deg (Rom.5:1). Jesus har kun gode ønsker for livet ditt (Salme 35:27). Han elsker deg (Joh.15:9) og har fremtid og håp for deg til tross for at du kanskje føler noe annet. (Jeremia 29:11).

Vær ikke engstelig, men vær ved godt mot! Du får være svak. Det er ok å kjenne seg sliten, trøtt og nedstemt, men la Jesus få holde rundt deg i dag. Han kommer til å gjøre din mørke sjel lys. Hvorfor? Fordi Han er selve lyset og fordi Han elsker deg så utrolig høyt!

Disiplene

Ingen kommentarer: